تازه های پزشکی ایران و جهان تازه های پزشکی ایران و جهان .

تازه های پزشکی ایران و جهان

رژیم کتوژنیک و کبد چرب

رژیم کتوژنیک و کبد چرب رژیم کتوژنیک در کبد چرب  کتوژنیک و کبد چرب

از دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم درمانی رژیم آنلاین آردایت  https://rdiet.ir/

آیا رژیم کتو برای کبد چرب مضر است رژیم کتوژنیک آردایت

البته باید توجه داشته باشید که رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم با چربی بالاست و به پروتئین زیادی نیاز ندارد پس لزومی ندارد گوشت زیادی مصرف کنید چون پروتئین اضافی در بدن به گلوکز تبدیل می شود و همین مساله می تواند رژیمتان را مختل کند؛ به خصوص در شروع رژیم و به ویژه برای افرادی که بدنشان در مقابل انسولین مقاومت ایجاد کرده است.

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب کبد چرب و رژیم کتوژنیک

کتوژنیک لاغری. همان طور که گفتیم، قرار است که مصرف کربوهیدرات در بدن شما به شدت کنترل گردد. کتوزیس اغلب با رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و کتوژنیک مرتبط است.

افرادی که اضافه وزن دارند وقتی این رژیم را شروع می کنند، هفته ی اول معمولاً حدود ۲/۵ تا ۳/۵ کیلوگرم وزن کم می کنند و از آن به بعد هر هفته نزدیک به نیم تا یک کیلوگرم از وزن آن ها کاسته می شود.

رژیم کتو برای کبد چرب رژیم کتو و کبد چرب رژیم کبد چرب آیا رژیم کتوژنیک برای کبد مضر است

یک فرد معمولی که از سلامت برخوردار باشد احتمالاً نیازی به رژیم غذایی کتوژنیک ندارد اما کاهش مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده/فرآوری شده احتمالاً برایش مفید خواهد بود. رژیم کتوجنیک استاندارد یک رژیم کم کربوهیدرات می باشد و میزان پروتئین متوسط و پرچرب است. 

در این مقاله، نولینو رژیم غذایی استاندارد را مورد مطالعه قرار داده و بررسی می کند. این رژیم غذایی را رژیم کتوژنیک استاندارد یا SKD مینامند.

علاوه بر این می توانید از سس های پرچرب مثل سس برنیز و یا سس کره و سیر هم استفاده کنید. آووکادو: میوه آووکادو کامل یا سس آووکادوی تازه.

شما میتونید این ترکیب رو با کنجد و سس مایونز میل کنید. برخی دیگر با آن حس خوبی دارند، حسی که همیشه به دنبالش بودند.

رژیم غذایی برای کبد چرب کبد چرب رژیم غذایی کبد چرب رژیم غذایی کبد چرب

به همین دلیل است که چسبیدن به غذاهای دوست داشتنی با Keto و پرهیز از مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات بهترین راه برای کاهش وزن با موفقیت در رژیم کتوژنیک است.

در واقع شرایط جسمی و ویژگی های عمومی بدن فرد، زیر نظر پزشک متخصص مورد بررسی قرار می گیرد و مقادیر مشخصی از پروتئین ها، کربوهیدرات و چربی های ضروری بدن، در برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری شخص گنجانده می شود.

پایه و اساس این رژیم تامین سوخت و انرژی مورد نیاز بدن از چربی هاست به طوری که حدود 90 درصد کالری دریافتی روزانه فرد از منابع چربی تامین می شود.

بهترین رژیم غذایی برای درمان تخمدان پلی کیستیک رژیم غذایی کتوژنیک در سندرم تخمدان پلی کیستیک 

رژیم غذایی برای تخمدان پلی کیستیک سرکه سیب و تنبلی تخمدان نی نی سایت

برای افرادی که دوست دارن سریع تر وارد فاز چربی سوزی بشن سخت گیرانه بودن و کاهش مقدار مصرف کربوهیدرات اهمیت زیادی داره.

این رژیم غذایی مربوط به مصرف کربوهیدرات کمی می باشد که در حین ورزش برای افراد دارای رژیم قرار می گیرد. در واقع کتون ها منابع سوخت جایگزینی هستند که بدن از آنها هنگام کمبود قند خون یا گلوکز استفاده می کند.

رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک نوعی رژیم غذایی متشکل از میزان کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و چربی بالا می باشد که به طور موثری می تواند باعث سوزاندن چربی در بدن شود.

در این میان هم از مصرف سیب زمینی و لوبیا که حاوی مقادیر بالایی کربوهیدرات هستند جلوگیری به عمل می آید. رژیم کتوزنیک هدفمند : در این رژیم برای کسانی که ورزشهای سبک انجام میدهند، نزدیک زمان ورزش، کربوهیدرات بیشتری مصرف میشود.

بذر کتان و تخمدان پلی کیستیک نی نی سایت رژیم غذایی برای تنبلی تخمدان رژیم تخمدان پلی کیستیک

در مجموع باید گفت که رژیم کم کربوهیدراتی در کاهش دادن تری گلیسیرید خون که عامل به وجود آورنده انواع مشکلات قلبی است، نقش مؤثری دارد. اگر قرار باشه شما نقش کارشناس رو بازی کنید و خودتون رژیم رو تنظیم کنید دقیقا همین اتفاق میوفته.

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب مفید می باشد چرا که ذخایر اضافی چربی در این رژیم سوزانده می شود و چربی سوزی از کبد اتفاق می افتد که کمک زیادی برای درمان کبد چرب نیز می کند.

رژیم غذایی برای پرولاکتین بالا رژیم غذایی کتوژنیک رژیم کتوژنیک در بارداری

در رژیم لاغری کتوژنیک بدن با وضعیت متابولیکی به نام کتوز مواجهه می شود که در این شرایط با گرسنگی ای همراهیم که در آن چربی سوزی اتفاق می افتد.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران ورزش در رژیم کتوژنیک ورزش در رژیم کتوژنیک کتوژنیک و ورزش رژیم کتو و ورزش

در رژیم لاغری کتوژنیک خبری از پروتئین نیست و از نظر بسیاری این نوع رژیم مناسب برای سلامتی نیست زیرا رژیم غذایی موفق و سالم رژیمی است که همه گروه های غذایی را شامل شود.

کافیه دقیقا بر اساس چیزی که بهتون توضیح داده شده جلو برید تا موفق بشید. هرم غذایی کتوزنیک تقریبا برعکس هرم غذایی عادی عمل میکند، به این شکل که چربیها از بالای هرم به پایین آن منتقل شده و کربوهیدرات به سر هرم میرود.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران ورزش در رژیم کتوژنیک ورزش در رژیم کتوژنیک کتوژنیک و ورزش رژیم کتو و ورزش

۳. رژیم کتوژنیک دوره ای CKD: این نوع رژیم به گونه ای تنظیم شده که فرد ۵ روز طبق برنامه غذایی پیش می رود ولی در ۲ روز آخر می تواند میزان دریافت کربوهیدرات خود را بیشتر کند.

افرادی که سطح کلسترول بد آنها بیش از مقدار مجاز است، بیش از دیگران در معرض بروز سکتههای قلبی قرار دارند. بر طبق برنامه رژیم غذایی کتوژنیک که در اساس و پایه مصرف کربوهیدرات پایین است، برنامه غذایی متفاوتی دارد و در طول دوره رژیم کتو میزان مصرف هر ماده غذایی متفاوت است که به آن می پردازیم.

این مسئله که شما کربوهیدرات رژیم غذایی را محدود کنید در ابتدا کمی مشکل است و شاید در نظر شما کنترل کردن مصرف کربوهیدراتها نشدنی باشد. رژیم کتوژنیک برتری خاصی نسبت به رژیم های بدون چربی دارد و دلیل آن این است که مصرف پروتئین، کربوهیدرات و چربی مصرفی به طور کامل کنترل شده است.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران ورزش در رژیم کتوژنیک ورزش در رژیم کتوژنیک کتوژنیک و ورزش رژیم کتو و ورزش 

طبق مقاله ای که در سایت webmd منتشر شده است رژیم کتوژنیک باعث سوزاندن سریع قند و گلوکز خون می شود و از این رو دیگر نیاز کمتری به انسولین برای سوزاندن قند خون دارید.

در رِژیم کتو دسترسی به فروشگاه های چربی برای سوزاندن آسان تر می باشد. رژیم کتو برخی از سلبریتیها رو هم به خودش جذب کرده و طرفداران زیادی در میان اونها پیدا کرده.

علت این مسأله آن است که در حالت کتوز بدن ممکن است حساسیت بیشتری هم نسبت به انسولین پیدا کند، هورمونی که به متعادل شدن قند خون کمک می کند. 

این رژیم(رژیم لاغری کتوژنیک)که هم چنین به عناوینی مثل رژیم کیتو یا کتو یا کتون زا هم شناخته میشه،یک روش رژیمی جدید هستش که تو اون مصرف کربوهیدرات کم میشه و مصرف چربی زیاد میشه.

متخصصان تغذیه معتقدند استفاده از رژیم کتوژنیک یا هر رژیم غذایی محدود کننده ای برای کودکان یا نوجوانان می تواند منجر به کمبود مواد مغذی یا اختلالات غذایی در آن ها شود. 

برای جلوگیری از بالا رفتن کلسترول خون مصرف بیشتر از 36 عدد تخم مرغ در طول روز (به تنهایی یا مخلوط در غذاهای دیگر) توصیه نمی شود.

رژیم کتوژنیک (ketogenic diet) یا رژیم کتو یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی بالا است و برای سلامتی و کاهش وزن از آن استفاده میکنند.

برای مقابله با این وضعیت مقدار کربوهیدرات مصرفی تان را کاهش بدهید و نکات بالا را دوباره بررسی کنید. به مدت بیش از نیم قرن هیچ استفاده ای از رژیم کتوژنیک نمی شد، تا آنکه ۱۵ سال قبل، این رژیم غذایی دوباره از سر گرفته شد؛ این بار اما به عنوان درمانی برای چاقی و دیابت نوع دو.

وقتی رژیم کتوژنیک می گیرید، بدن شما دیگر به کربوهیدرات ها به عنوان منبع اصلی تأمین انرژی خود تکیه نمی کند، مسأله ای که باعث می شود بدن وارد حالتی به نام کتوز شود.

این کتاب،ترجمه ی کامل کتاب The Keto Diet هستش که در سایت آمازون به فروش میرسه.این کتاب از سه بخش تشکیل شده که در بخش اول با مباحث تئوریک و کلیات رژیم کتوژنیک اشنا میشید ،در بخش دوم انواع برنامه های کتوژنیک ارایه میشه و با توجه به سیستم بدنتون و انتخاب خودتون میتونید هر برنامه ای که خواستید انتخا کنین و در بخش سوم هم روش صحیح پخت و تهییه مواد برای استفاده آموزش داده میشه. 

توجه داشته باشید که گوشت های فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس حاوی کربوهیدرات اضافه شده هستند. کلام آخر آنکه، رژیم کتوژنیک برای هر کسی مناسب نیست و قبل از شروع آن باید با یک متخصص تغذیه ی معتبر صحبت کنید، به خصوص اگر دچار مشکل جسمی ای هستید که رژیم غذایی ممکن است روی آن تأثیر بگذارد.

اگر به عنوان یک کسی که میخواد از رژیم کتوژنیک برای لاغری استفاده کنه، دارین این صفحه رو مطالعه میکنید، باید بهتون بگم خوندن و مطالعه کردن در مورد این رژیم عالیه!

حداقل در ابتدا، مهم است که غذا بخورید تا سیر شوید و از گرفتن کالری های اضافی خودداری کنید ، معمولا یک رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن بدون محدودیت کالری می شود.

بهتره این برنامه تغذیه رو زمانی شروع کنید که بتونید استرستون رو به حداقل برسونید. با این حساب می شه نتیجه گرفت که رژیم کتوژنیک همزمان با کاهش وزن، دیابت رو هم کنترل می کنه.

تحقیقات نشان داده کسانی که مبتلا به دیابت نوع دو هستند و یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارند، در مقایسه با بیماران دیابتی ای که یک رژیم غذایی نرمال یا پر کربوهیدرات دارند، به طور کلی بهتر می توانند سطح گلوکز خون خود را کنترل کنند.

افراد مبتلا به دیابت که انسولین یا دارو مصرف می کنند. اما این رژیم غذایی مزایای دیگری هم دارد که از جمله میتوان به، احساس گرسنگی کمتر و انرژی بیشتر در طول روز اشاره کرد.

ولی در صورت پاسخ دهی مناسب کودک به رژیم داروها با مقدار پایین تر انتخاب می شوند و احتمال قطع آنها وجود دارد.

همینطور مصرف بعضی از داروها مانند داروهای ضدافسردگی، باعث کندی یا توقف کاهش وزن میشود. اما به جز این موارد می توانید از کره یا روغن نارگیل هم برای پخت و پز استفاده کنید یا مقدار زیادی روغن زیتون به سالادتان اضافه کنید.

می توانید این سبزیجات را در کره یا روغن سرخ کنید یا مقدار زیادی روغن زیتون روی سالادتان بریزید و نوش جان کنید.

آبگوشت یا عصاره قلم یکی از بهترین گزینه ها برای مصرف در رژیم غذایی کتوژنیک است. ماهی و به خصوص ماهی های چرب مثل سالمون یکی از بهترین انتخاب ها برای گنجاندن در رژیم غذایی کتوژنیکژنیک است.

موقع خرید مواد غذایی حتما روی برچسب تمام محصولات را با دقت بخوانید و موادی را انتخاب کنید که کمتر از 5 درصد کربوهیدرات داشته باشد. به این خاطر مغز کتون را برای انرژی استفاده می کند که مغز توانایی تجزیه چربی را برای سوخت و ساز ندارد و فقط از گلوکز و کتون می تواند برای حیاطش استفاده کند.

کلمه کتو در رژیم کتوژنیک برآمده از این واقعیت است که این رژیم باعث تولید مولکولهای کوچک سوختی به نام "کتون" میشود. روغن MCT: روغنهایی که تریگلیسرید با زنجیره متوسط دارند (Medium-chain triglyceride).

حتی اگر از سلامت برخوردار باشید، گرفتن این رژیم به مدت طولانی می تواند منجر به کمبود ویتامین های B و C در شما شود، چون بسیاری از مواد غذایی ای که حاوی این ویتامین ها هستند، مثل حبوبات و میوه ها، کربوهیدرات بالایی دارند.

این موضوع باعث میشه که به طور طبیعی کمتر میل به خوردن غذاهای بیشتر داشته باشین. جالب است بدانیم که با کاهش مصرف کربوهیدراتها بدن وارد حالت ketosis (کتوز) میشود که یک فرآیند طبیعی است که موقع کمتر غذا رسیدن به بدن، به کمک شتافته و بدون وارد این وضعیت میگردد در این حالت است که بدن کتون تولید میکنند.

احتمالا بخش اعظمی از این کالری را از مرغ، گوشت، تخم مرغ و سایر منابع طبیعی دریافت می کنید. ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون و پنیر فتا. با این حال، در برخی موارد باید با احتیاط عمل کرد.

رژیم کتوژنیک برای لاغری اصولی دارد که باید مرتبا آن را رعایت کنید تا کاهش وزن در شما بروز دهد. این رژیم علاوه بر اینکه به شما کمک می کند به وزن ایده غیر مجاز می باشدان برسید انرژی مورد نیاز بدنتان را نیز به طور مداوم تامین می کند و مانع از این می شود که احساس گرسنگی کنید.

این یک منبع سوخت جایگزین برای بدن است که در هنگام کمبود قند خون (گلوکز) مورد استفاده قرار می گیرد.

تحقیقی در سال ۲۰۱۹ که با شرکت نزدیک به ۱۴ هزار نفر انجام شده بود نشان داد کسانی که سال ها غلات، میوه و سبزیجات غیر نشاسته ای کمی مصرف می کنند، ریسک ابتلا به یک مشکل قلبی به نام فیبریلاسیون دهلیزی (شایع ترین نوع آریتمی قلبی) در آن ها بالاتر است.

در رژیم غذایی کتوژنیک می توانید از سبزیجات هم استفاده کنید؛ به خصوص سبزیجات برگ دار و سبز مثل گل کلم، کلم، آووکادو، کلم بروکلی و کدو سبز.

در رژیم کتو در طول روز احساس گرسنگی کاهش میابد به طوریکه در طول روز یک یا دوبار بدن نیاز به غذا پیدا می کند و همین امر موجب لاغری می شود.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کسانی که به بیماری هایی از جمله پانکراس، کبد، تیروئید یا کیسه صفرا مبتلا هستند، ایمن نیست.

اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید و از داروهای مخصوص دیابت برای کنترل قند خون خود استفاده می کنید، برای گرفتن رژیم کتوژنیک باید به طور دقیق با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید داروهای خود را به درستی با این رژیم غذایی تنظیم کنید.

این رژیم بدون اینکه در شما احساس گرسنگی ایجاد کند باعث کاهش وزنتان می شود و به درمان دیابت نوع 2 نیز کمک می کند. این عارضه چند روزی بیشتر به طول نخواهد انجامید و از علائم آن میتوان به ضعف در عملکرد مغز، افزایش اشتها، برخی مشکلات گوارشی، پایین آمدن سطح انرژی و نیز ناتوانی در تمرینات ورزشی اشاره کرد.

این مسأله می تواند باعث کاهش چربی های بدن شود، موضوعی که می تواند به پیشگیری از ابتلا به مشکلات جسمانی مرتبط با چاقی مثل دیابت نوع دو یا بهبود چنین مشکلاتی کمک کند.

به طور کلی میتوان گفت که بهتر است حدود ۵٪ از انرژی خود را از کربوهیدراتها، ۱۵-۲۵ ٪ آن را از پروتئینها و حدود ۷۵٪ انرژی را از چربیها تامین کنید.

در واقع میتوان گفت اکثر کسانی که با رژیم کم کربوهیدراتی یا کتوژنیک لاغر شدند، به میزان زیادی از درصد چربی شکمی خود را از دست دادند. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این نوع رژیم کتو به شما اجازه میدهد تا زمانی که ورزش میکنید، میزان مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهید.

بطور خلاصه میتونیم بگیم هدف اصلی رژیم کتوژنیک مجبور کردن بدن به استفاده از چربی ها و چربی سوزی بجای مصرف کربوهیدرات و قند های بدن هستش،که نتیجش ازبین رفتن بافت های چربی اضافی تو بدن و افزایش میزان انرژی و سلامت ناخن،پوست و مو و مهمتر از همه تعدیل هورمون هاست.این نتیجه ها رو حداکثر بعد از ۴ هفته از اجرای رژیم کتوژنیک خودشونو نشون میدن.

در این شرایط بدن برای تامین سوخت و انرژی مورد نیازش برای فعالیت ها و عملکردها مجبور به استفاده از ذخایر چربی می شود. در رژیم غذایی کتوژنیک، شما منابع تغذیه ای تان را تغییر می دهید و بدنتان را مجبور می کنید در تمام روزهای هفته از منابع چربی برای تولید سوخت و انرژی استفاده کند.

در رژیم کتوژنیک تمام منابع تغذیه ای بدن تغییر می کند و در آن بدن ناچار می شود در هنگام گزسنگی چربی را تجزیه کرده و آن را با انرژی تبدیل کند.

رژیم کتوژنیک برای افراد عادی بهتره کوتاه مدت باشه، چون هم ممکنه باعث سوءتغذیه بشه و هم به دلیل محدودیت غذایی و گرون بودن غذاها با شکست مواجه بشه.

پیاز رو اضافه کرده و سرخ کنید تا شفاف بشه. اما ظاهرا مواردی مثل بیماری «صرع» هم با این رژیم لاغری تا حدودی بهبود پیدا میکند. پس تصور نکنید که رژیم کتوژنیک و لاغری دو یار جدا نشدنی هستند.

همانطور که در بیش از 50 تحقیق و بررسی نشان داده شده است، رژیم غذایی کتوژنیک تاثیرات مثبت زیادی روی کاهش وزن و افزایش عملکرد بدن دارد.

از مزایای این رژیم می توان به این موارد اشاره کرد: کاهش وزن، کنترل اشتها، کنترل قند خون و افزایش استقامت فیزیکی. این رژیم غذایی شامل چه خوراکی هایی است؟

2️⃣ رژیم کتوژنیک چرخه ای (CKD): این رژیم شامل دوره هایی از مصرف کم کربوهیدرات مانند 5 روز و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا است. آنفولانزای کتو شامل عملکرد ذهنی ضعیف ، افزایش گرسنگی ، مشکلات خواب ، حالت تهوع ، ناراحتی در هضم و کاهش عملکرد بدن هنگام ورزش است.

ممکن است در هنگام آماده سازی و یکسان سازی بدن با رژیم کنوژنیک بدن دیر آماده شود و احساس گرسنگی شدید، حالت تهوع، مشکلات گوارشی و اختلالات خواب بوجود آید.

نگرانی دوم در مورد اثرات منفی خوردن زیاد پروتئین می توان به مشکلات کبد را نام برد. اگر در مورد وجود جیوه و یا سموم دیگر در ماهی سالمون نگرانی دارید می توانید از ماهی های دیگر مثل ساردین، ماهی خال مخالی و یا شاه ماهی استفاده کنید.

به علاوه، اگر به مشکل آریتمی یا همان بی نظمی ضربان قلب دچار هستید یا ریسک بروز آن در شما وجود دارد، کتوژنیک رژیم مناسبی برای شما در دراز مدت نیست.

خوشبختانه رژیم غذایی کتوژنیک نه تنها بدن را وارد فاز کتوز و چربی سوزی می کند بلکه در طول این رژیم اصلا قرار نیست برای ساعت های طولانی گرسنه بمانید.

این میزان فقط سقف تخم مرغ مصرفی در طول روز است. شام: ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل.

شام: کوفته قلقلی، پنیر چدار و سبزیجات. همچنین مراقب باشید تا سبزیجات را از رژیم غذایی خود خارج نکنید. ما در کنار شما هستیم تا اعتماد به نفستون رو به بالاتری حد ممکن برسونیم.

همچنین میزان پروتئین را در حد متوسط در رژیم غذایی خود نگهدارید. اگر عاشق نیمرو یا جوجه کباب هستید میتوانید غذای مورد علاقه خود را بیش از یک بار در طول رژیم استفاده کنید.

به هر روشی که دلتان بخواهد مثل تخم مرغ آب پز، نیمرو، املت و یا تخم مرغ سرخ شده با کره یا روغن می توانید از این ماده غذایی استفاده کنید.

مغز ارگان همیشه گرسنه ایست که هر روز انرژی زیادی مصرف می کند و به طور مستقیم نمی تواند این انرژی را از چربی دریافت کند. این ماشین همیشه با گاز کار میکرده، حالا وسط راه گازش تموم میشه و خاموش میکنه.

اگرچه ریزش مو در رژیم غذایی کتوژنیک بسیار نادر است، شما می توانید خطر ریزش مو را با داشتن 8 ساعت خواب در شبانه روز و محدود نکردن بیش از حد کالری ها، کاهش دهید.

در رژیمکتوژنیک افراد تا سر حد سیری و بدون نیاز به تحمل گرسنگی می توانند رژیم بگیرند. چه افرادی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند؟

چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند؟ در ادامه می خواهیم ببینیم رژیم کتوژنیک چیست ، چگونه عمل می کند و برای چه کسانی مناسب نیست. حال می خواهیم به این پرسش اساسی پاسخ دهیم که مواد غذایی مورد استفاده در برنامه غذایی رژیم کتوژنیک چیست؟

به همین خاطر است که ما تصمیم گرفتیم یک نمونه رژیم کتوژنیک لاغری دو هفته ای ایرانی برای شما عزیزان آماده کنیم. این ویدیو را تماشا کنید و اگر تصمیمی برای لاغری دارد از آنها بهره مند شوید.

هر یک لیوان شیر چیزی حدود 15 گرم کربوهیدرات دارد و برای همین مصرف شیر در رژیم غذایی کتوژنیک مجاز نیست.

همانطور که از اسمش پیداست رژیم غذایی دوره ای (Cyclical ketogenic diet) مصرف کربوهیدرات را در دوره ی بخصوصی آزاد می کند.

طبق مقاله منتشر شده در reader’s digest تجربیات فردی ررا میبینیم که با رژیم کتوژنیک 52 کیلوگرم وزن کم کرده است و همچنین بیماری کبد چرب را درمان کرده است.

رژیم کتوژنیک برای لاغری استفاده می شود و همچنین از رژیم کتوژنیک برای کبد چرب و بهبود آن نیز استفاده می کنند.

برخی از وبسایتها به متقاضیان خود پیشنهاد دریافت رژیم کتوژنیک رایگان را میدهند؛ اما به خاطر داشته باشید، ممکن است حتی با پیروی درست از قواعد رژیم کتوژنیک نیز به وزن ایدهآل خود نرسید و حتی به سلامت خود صدمه بزنید.

رژیم کتوژنیک یک راه موثر برای کاهش وزن و کاهش عوامل خطر برای بیماری است. رژیم غذایی کتوژنیک برای جلوگیری از پیشرفت سرطان موثر می باشد.

همچنین به خاطر اینکه کمتر گرسنگی ایجاد می شود شما کمتر قند مصرف می کنید و در جهت جلوگیری از ابتلا به دیابت 2 نیز بسیار موثر است. چیزهای کمی نیز درمورد تغذیه رسانی برای داشتن سلامتی قدرتمند و کاهش وزن رژیم غذایی کتوژنیک کامل اثبات شده است.

بنابراین به وعدههای غذاییتان کمی نمک اضافه کنید یا از مکمل های غذایی استفاده کنید. در این رژیم غذایی شما بیشتر چربی و مقدار بسیار کمی کربوهیدرات مصرف می کنید.

بخشی از علت کاهش وزن اولیه در این رژیم غذایی کاهش وزن آب است چون در رژیم های غذایی کم کربوهیدرات آب کمتری در بدن انباشته می شود. بسیاری از این چربیها به کبد منتقل شده، جاییکه آنها اکسیده و به کتونها(یا بدن کتون که از سه مولکول محلول در آب) تبدیل میشوند.

با این عملکرد در اخر بدن رو به یک وضعیت متابولیکی خاصی به اسم “کتوسیس” می رسونه، که به اون متابولیسم چربی سوزی هم میگن. نمک بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید: هیشه این جمله رو از تلوزیون و پزشک ها شنیدیم که میگن نمک کمتری استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که این موضوع برای رژیم های عادی صدق میکنه.

رژیم غذایی کتوژنیک همواره مشابه دیگر زژیم های لاغری کم کربوهیدرات می باشد که فرقش در آن می باشد این رژیم بسیار سخت تر از دیگر رژیم کم کربوهیدرات بوده و همینطور ریسک پذیری بالاتری نسبت به دیگز رژیم ها برای بروز عوارض جانبی دارد.

۱. مصرف کربوهیدرات را به ۲۰ گرم در روز کاهش دهید. رژیم کتوژنیک معمولاً حاوی ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات است. مثلا در دوره ی 8 روز رژیم غذایی کتو 3 روز کربوهیدرات بالا مصرف می کنید.

این کتاب در مورد چی هستش؟ علت آن نیز کاملا واضح است، زیرا در این رژیم با کم کردن کربوهیدرات، سوخت مورد نیاز بدن از چربیها تامین میشود که میتواند باعث لاغری و چربی سوزی شود.

رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات است و در آن در اثر مصرف کم کربوهیدرات که آن هم در خون تجزیه می شود کتون تولید می شود.

گوشت های فرآوری نشده و کم کربوهیدرات بهترین گزینه برای انتخاب هستند. اگر بتوانید ماهی صید شده و وحشی پیدا و مصرف کنید بهترین کار را کرده اید.

برخی تحقیقات هم بیان می کند در رژیم کتوژنیک ممکن است روند کاهش وزن ادامه پیدا نکند و از جایی به بعد دیگر وزن کم نکنید.

اگر دنبال رژیمی برای کاهش وزن هستید رژیم غذایی کتوژنیک می تواند بسیار مناسب و کمک کننده باشد. مثل تمام رژیمها و انواع روش های لاغری، این رژیم تنها زمانی میتواند ثمربخش باشد که در اجرای آن ثباتقدم داشته باشید، و برای مدتی طولانی آن را دنبال کنید. 

بنابراین باید به دنبال راه دیگری بود. البته باید در مصرف این مواد احتیاط داشت، چراکه مصرف بیش از اندازه پروتئین باعث تبدیل پروتئین به گلوکز شده و وقوع کتوزیس را به تاخیر میاندازد. 

بدن و مغز که جزئی از آن است نیاز به گلوکز دارد تا بتواند فعالیتهای خود را انجام دهد چرا که برخی از قسمتهای مغز فقط میتوانند از این نوع قند تغذیه کنند. 

با این حال از فواید رژیم کتوژنیک برای لاغری و سلامتی استفاده می شود که در ادامه به آن می پردازیم. مواردی از جمله انواع آن، شناخت کلی در مورد مواد غذایی که در این رژیم باید استفاده شود، مزایای خوب این رژیم کاهش وزن و معایب خاص این رژیم لاغری برای شناخت هر چه بهتر میتواند به پیش گرفتن روندی مناسب برای رسیدن به تناسب اندام راهنماییهای مفیدی برساند که در این متن به طور کامل بررسی و بیان شده است.

در نمونه رژیم کتوژنیک لاغری 14 روزه ای که برنامه آن در بالا ذکر شد میتوانید هر روز علاوه بر وعده های اصلی از دو میان وعده هم استفاده کنید.

علاوه بر این انسولین به بدن شما این اجازه را میدهد که از قند موجود در خون استفاده کنید یا آن را ذخیره کنید.

رژیم آنلاین آردایت

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۴:۱۷ توسط:یوهانا موضوع: رژیم غذایی نظرات (0)