تازه های پزشکی ایران و جهان تازه های پزشکی ایران و جهان .

تازه های پزشکی ایران و جهان

چرا خوردن سبزیجات برای برخی از افراد دشوار است؟ (بخش اول)

 

علت اینکه برخی افراد قادر به تحمل طعم انواعی از سبزیجات نیستند، در ژن‌های آن‌ها نهفته است. پژوهشگران دانشگاه کنتاکی بر این باورند که یک ژن خاص موجب می‌شود که ترکیبات موجود در سبزی‌ها باعث شود آن سبزی‌ها مزه‌ی تلخ‌تری برای برخی افراد داشته باشند، بنابراین این گروه از افراد از مصرف سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل و جوانه‌ها که برای سلامتی قلب مفید هستند، خودداری می‌کنند.

ژن طعم

هر فرد دو نسخه از ژن TAS2R38 را به ارث می‌برد. این ژن کد کننده‌ی پروتئینی است که در گیرنده‌های چشایی زبان تولید می‌شود و به ما اجازه می‌دهد مزه‌ی تلخی را درک کنیم. این ژن دو الل یا واریانت ژنی به نام‌های AVI و PAV دارد. افرادی که دو نسخه از واریانت AVI را به ارث برده باشند، در برابر مزه‌ی تلخ ناشی از مواد شیمیایی خاص حساس نیستند.


برچسب: HEALTH، FOOD،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۲۶:۰۶ توسط:یوهانا موضوع: اخبار پزشکی نظرات (0)

تولید دارویی که از گسترش سرطان جلوگیری می‌کند

 

روزنامه دیلی میل نوشت: این دارو که توسط محققان دانشگاه اوپسالا در سوئد در حال ساخت است، آنزیم خاصی را هدف قرار می دهد که موجب گسترش تومورها می شود. مطالعه انجام شده بر این دارو نشان داد، این دارو که نام آن ذکر نشده است این کار را با چسبیدن به غشای سلول هایی انجام می دهد که به سرعت تکثیر می شوند. این دارو با ربودن مکانیسم بقای سرطان، مانع اتصال تومورها به پروتئینی می شود که برای تکثیر به آن نیاز دارند. از فعالیت انداختن آنزیم هایی که برای بقای سلول های در حال رشد مهم هستند یک راهکار نویدبخش محسوب می شود، اما برای از بین بردن یک نوع آنزیم خاص از میان هزاران آنزیمی که در بدن وجود دارد باید یک داروی مناسب طراحی شود.


برچسب: سرطان، داروی ضدسرطان، قوی ترین داروی ضد سرطان، کشف داروی درمان قطعی سرطان، لیست داروهای ضدسرطان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۲۰:۴۴ توسط:یوهانا موضوع: اخبار پزشکی نظرات (0)