ناهار ناهار

تازه های پزشکی ایران و جهان

چرا ناهار مدرسه هاي ژاپن بهترين ناهار دنيا است؟

 

هنگامي كه آمريكايي ها به منوي ناهار كودكيشان در كافه ترياي مدرسه فكر مي كنند، احتمالا يك تكه گوشت رنگ و رو رفته بي شكل و بي مزه را به خاطر مي آورند. ولي براي كودكان ژاپني، ناهار مدرسه يك تجربه غني از فرهنگ، مواد مغذي و تركيبي پايدار است. به گفته ماشيرو اوجي، يكي از مديران دولتي آموزش بهداشت مدارس در ژاپن در مصاحبه اي به واشينگتن پست، گفت: ديدگاه ژاپن اين است كه ناهار مدرسه بخشي از آموزش است نه جدا از آن. هزينه ناهار ارائه شده در مدارس ژاپن مقرون به صرفه بوده و ناهار دانش آموزان از مواد غذايي تازه و توسط خود دانش آموزان آماده مي شود و كودكان ژاپني غذايي كه آماده كرده اند صرفا براي خوردن نيست، آنها حين آماده كردن غذا در مورد مواد مغذي و عناصر فرهنگي غذايشان هم آموزش مي بينند.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/11/8 ساعت: ۲۱ توسط:rhinoscope-hangzhou-sari :

كاهش وزن با حذف چند مواد غذايي از رژيم غذايي

تا به حال چند بار شنيده ايد كه وزن كم كردن 80 درصد به رژيم غذايي و 20 درصد به ورزش بستگي دارد؟ اگر اين طور است، مهمترين عامل وزن كم كردن خوراكي هايي است كه وارد بدنتان مي كنيد. اما اگر از قبل سه يا چهار روش را امتحان كرده ايد، دوباره بايد از كجا شروع كنيد؟ مي توانيد براي شروع قدرتمند مسير كاهش وزن اين پنج غذا يا ماده غذايي را بلافاصله از رژيم روزانه يتان حذف كنيد.

حذف دسر

چه از كيك پختن و چه از بستني نوش جان كردن لذت مي بريد، متأسفانه بايد بدانيد كه اين خوراكي ها براي كاهش اندازه دور كمرتان مناسب نيستند و شما را در مسير كاهش وزن از پا درمي آورند. غذاهاي حاوي شكر حاوي فروكتوز هستند كه بدن شما نيازي به آن ندارد و خودش آن را به طور طبيعي توليد نمي كند. اين امر به اين معني است كه فروكتوز مستقيماً به كبدتان مي رود، روي هم تلنبار مي شود و به چربي تبديل ميشود. مقدار زيادي از كل كالري ها در رژيم غذايي معمول غربي از شكر (ساكاروز) و شربت ذرت با فروكتوز تأمين مي شود كه هر دو از دو نوع قند ساده، يعني گلوكز و فروكتوز تشكيل شده اند. نان، برنج و سيب زميني نشاسته هاي حاوي گلوكز هستند. گلوكز براي زنده ماندن حياتي است و بدن ما آن را توليد مي كند. از طرف ديگر، همين موضوع در مورد فروكتوز صدق نمي كند. بدن آن را توليد نمي كند و تاريخچه تكاملمان نشان مي دهد هرگز و به جز براي ميوه هايي كه كاملاً رسيده هستند، فروكتوز را مصرف نكرده ايم.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/8/17 ساعت: ۱۵ توسط:rhinoscope-hangzhou-sari :