تازه های پزشکی ایران و جهان تازه های پزشکی ایران و جهان .

تازه های پزشکی ایران و جهان

کاهش وزن با حذف چند مواد غذایی از رژیم غذایی

بدن گلوکز و فروکتوز را به شکل های مختلف تجزیه می کند. تمام سلول های بدن گلوکز مصرف می کنند. با این حال، تنها مقادیر زیاد فروکتوز در کبد قابل تجزیه هستند که یعنی وقتی رژیم غذایی تان حاوی کالری و فروکتوز زیاد است، کبد مسئول تبدیل مقدار اضافی به چربی است. این فرآیند لیپوژنز نام دارد. با اجتناب از مصرف غذاهای محتوی قند زیاد، آماده گذار آسانتر به سوی کاهش وزن می شوید. دسرهای سالمتر و جایگزین های میان وعده مانند میوه، کاکائو یا ماست طبیعی یا یونانی را جایگزین آن کنید و یادتان باشد تقلب نکنید! نمی شود شکلات بخورید و به خودتان قول بدهید بعداً آن را با ورزش آب کنید. به تعهد تغذیه سالم خود پایبند باشید تا تفاوت را ببینید و احساس کنید.

حذف نان، ماکارونی و برنج سفید

بله، در مسیر کاهش وزن باید دسته بندی دلپذیر دیگری از غذاها را هم از شما بگیریم. نان، ماکارونی و برنج سفید کربوهیدرات زیادی دارند (که بدنتان آن را به گلوکز تبدیل می کند) و سطح قند خونتان را افزایش می دهد. نان سفید غذای تصفیه شده ای با محتوای قند زیاد است. شاخص گلایسمی بالایی دارد و می تواند باعث افزایش سطح قند خون شود. طبق مطالعه انجام شده بر روی 9267 نفر که روزانه دو تکه نان سفید به مقدار 120 گرم به آنها داده می شد، نتیجه 40٪ خطر ابتلا به چاقی و افزایش وزن بیشتر بود. افزایش سطح قند خون ممکن است به مقاومت به انسولین منجر شود که یعنی بدنتان از انسولین به طور مؤثر استفاده نمی کند و تنها قند اضافی را به صورت چربی ذخیره میکند. اگر این غذاها را مصرف نکنید و نان سبوس دار، برنج قهوه ای و پاستای گندم را جایگزین آن کنید، تفاوت زیادی در متابولیسم بدنتان ایجاد خواهد شد که به کاهش وزن منجر خواهد گردید.

حذف نوشابه و نوشیدنی های حاوی شکر

بله، حتی نوشابه های رژیمی. اکثر نوشابه ها، چای های شیرین شیشه ای و پانچ های میوه حاوی مقدار زیادی شکر هستند. اگر خوردن غذاهای شیرین بد باشد، قطعاً نوشیدن شکر مایع هم فرقی با آن ندارد. نوشیدنی هایی که با شیرین کننده های مصنوعی شیرین می شوند باعث افزایش التهاب می شوند، بنابراین لزوماً انتخاب بهتری نیستند. سعی کنید بیشتر آب بنوشید (مطمئن باشید به نفع بدنتان خواهد بود) و همچنین چای های دم شده خانگی و چای یخ و آب گازدار با کمی لیمو بنوشید.

حذف میان وعده های میوه ای

بسیاری از انواع میان وعده های میوه ای (fruit snacks) مملو از شربت ذرت با فروکتوز بالا و نیشکر هستند که ممکن است به افزایش وزن و خطر ابتلا به دیابت منجر شوند و همچنین مشتقات میوه بسیار کمی دارند. عوارض جانبی دیگر این خوراکی های ناسالم ممکن است شکر اضافی و مواد ژلاتینی آن باشد که به دندان های ما می چسبند و محیط مناسبی برای رشد باکتری ها ایجاد می کنند و پس از آن باعث پوسیدگی دندان می شوند.

حذف شکر مخفی

قندهای اضافی انواع شکرهایی هستند که به طور طبیعی در غذاها وجود ندارند و به صورت دستی اضافه شده اند. برچسب های روی بسیاری از غذاهایی که ادعا می کنند آلی یا طبیعی هستند به این معنا نیست که شکر اضافی ندارند. همین مسئله در مورد محصولات دارای چربی آزاد یا کم چرب نیز صادق است، زیرا برای بهبود طعم و قوام به بسیاری از آنها شکر اضافه می شود. بهتر است برچسب اطلاعات غذایی را که شامل مقادیر قابل توجهی از قندهای طبیعی در غذاهایی مانند غلات و ماست است بررسی کنید. اگرچه ممکن است برای رژیم گرفتن تنها عمل کنید، اما فراموش نکنید هنگام شروع رژیم غذایی یا پرهیز غذایی، ورزشی جدید، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید؛ راهنمایی آنها به شما کمک خواهد کرد. چه هدفتان این باشد که ده کیلو وزن کم کنید چه سی کیلو، مهمترین بخش مسیر تغذیه سالم با انگیزه و متعهد ماندن است. حذف مواد غذایی و نوشیدنی های بالا از رژیم غذایی تان، متابولیسم بدنتان را از باتلاق شکر نجات خواهد داد و باعث افزایش انرژی تان می شود که برای نتیجه واقعی گرفتن به آن نیاز دارید.


برچسب: رژیم غذایی، کاهش وزن، مواد غذایی، خوردن چه چیزهایی باعث لاغری سریع می شود، رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن، بهترین ناهار برای لاغری، برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن، رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو، برنامه رژیم پروتئین برای لاغری، خوردن چه چیزهایی ناشتا باعث لاغری می شود،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۴۰:۰۶ توسط:یوهانا موضوع: رژیم غذایی نظرات (0)