تازه های پزشکی ایران و جهان تازه های پزشکی ایران و جهان .

تازه های پزشکی ایران و جهان

چگونه بفهمید آیا مکملی که مصرف می کنید، موثر است یا مضر؟

خطرات مربوط به مصرف مکمل موردنظرتان را بررسی کنید. بسیاری از مکمل‌ها حاوی مواد تشکیل‌دهنده‌ای هستند که ممکن است باعث اثرات مضری در بدن انسان شوند. اگر یک مکمل مصرف می‌کنید، مطمئن شوید که بیش از دوز توصیه شده مصرف نمی‌کنید. به‌علاوه به‌طور مداوم بررسی کنید که با سایر داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌کنید یا ممکن است در آینده مصرف کنید، تداخل نداشته باشد.

جراحی یکی از عوامل مهمی است که باید در حین مصرف مکمل‌ها درنظر بگیرید. اگر قرار است جراحی انجام دهید، در مورد مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید و اینکه آیا ممکن است برای روند جراحی مضر باشند، با پزشک‌تان صحبت کنید.

فریب در دسترس بودن مکمل را نخورید و جانب احتیاط را رعایت کنید فقط به این خاطر که یک مکمل، بدون نسخه در دسترس است، به این معنا نیست که سالم ترین گزینه برای بدن شماست. مطمئنا اکثر شرکت‌ها سعی می‌کنند که مراقب منافع و مصالح مصرف‌کنندگان‌شان باشند، با این حال شیوه‌ای که به‌وسیله‌ی آن مواد تشکیل‌دهنده‌ی مضر را اندازه می گیرند، مطمئن‌ترین روش نیست.

از آنجا که مکمل‌های رژیمی توسط دولت تأیید نمی شوند، محدودیت‌های آنها کمتر از محدودیت‌های اعمال‌شده روی داروهای تأیید شده است، این بدان معناست که آنها می‌توانند خیلی راحت قسر در بروند. با این حال همیشه اینطور نیست اما تا زمانی که مطمئن شوید که به آزمایشات انجام شده روی یک محصول اعتماد دارید، به تحقیق و احساس درونی‌تان (غریزه) تکیه کنید.

قبل از مصرف مکمل در مورد آن تحقیق کنید همیشه بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید تا بعدا پشیمان نشوید. سعی کنید به مکمل‌های مختلفی که در رقابت با مکمل موردنظر شما هستند، نگاهی بیندازید و نظرات مصرف‌کنندگان را مطالعه کنید. ممکن است مطالعاتی در مورد آن مکمل انجام شده باشند که در دسترس عموم قرار دارند. هرچه بیشتر تحقیق کنید، در هنگام خرید یک مکمل بهتر تصمیم خواهید گرفت.

در حالی که برخی از مکمل‌های رژیمی می‌توانند مفید باشند اما برخی همچنان به تحقیقات بیشتری نیاز دارند. مکمل‌ها قرار است تعداد ویتامین‌ها و مواد معدنی‌تان را افزایش دهند. باتوجه به این، به مصرف کنندگان توصیه می‌شود  مراقب مکمل‌هایی که ادعا می‌کنند دردها و بیماری‌های خاصی را کاهش، درمان یا معالجه می‌کنند، باشند. چون این هدف مکمل‌ها نیست. مکمل‌هایی که ادعا می‌کنند همه چیز را درمان می‌کنند یا به هیچ گونه عوارض جانبی اشاره نمی‌کنند، نیز ناقص و غیرمطمئن هستند، چون هر چیزی به نوعی اثر جانبی دارد.

اگر نگرانید که نتوانید تشخیص دهید کدام مکمل برای شما و خانواده‌تان مناسب است، با یک پزشک یا داروساز مشورت کنید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۰:۲۰ توسط:یوهانا موضوع: اخبار پزشکی نظرات (0)